Newsletter:
Log4 na FacebookuBezpieczny MagazynLog4
REKLAMA

Truck-Rail-Truck (TRT) odpowiedzią na pandemie

CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, uruchamia innowacyjne rozwiązanie w transporcie multimodalnym: Truck-Rail-Truck. Nowa usługa ma wspierać utrzymanie ciągłości łańcuchów dostaw i wymianę handlową w krajach azjatyckich w czasie kryzysu wywołanego pandemią COVID-19.
 CEVA_TRT_HighwaytotheWest
Chiny i kraje Azji Południowo-Wschodniej stoją dziś w obliczu licznych wyzwań, związanych ze zmniejszeniem lub wstrzymaniem połączeń lotniczych, ograniczaniem przestrzeni ładunkowych i operacji oraz długim czasem oczekiwania na przejściach granicznych. W odpowiedzi na wynikające stąd potrzeby, CEVA Logistics przygotowała innowacyjne i jednocześnie praktyczne rozwiązanie w zakresie transportu multimodalnego - Truck-Rail-Truck (TRT). W ostatnim miesiącu z nowej usługi skorzystali już pierwsi klienci operatora z branży nowych technologii.
 
Wymogi dotyczące dokumentacji eksportowej dla TRT są takie same jak w przypadku wszystkich transportów drogowych, a odprawa celna może być dokonana w ciągu trzech godzin.
 
TRT – bez przestojów na granicy, czas tranzytu krótszy o cztery dni
Obecnie czas oczekiwania na przejazd na drogowym przejściu granicznym Chiny-Wietnam, między Pingxiang a Lang Son, wydłużył się 2-4 dni. Aby uniknąć opóźnień, przesyłki są zbierane przez CEVA w południowych i wschodnich regionach Chin i ładowane do 45' kontenerów typu hi-cube (HQ). 
 
Przywiezione samochodami kontenery są przeładowywane na wagony i pociągiem transgranicznym, kursującym trzy razy dziennie, transportowane do Wietnamu. Tu ponownie zostają załadowane na ciężarówki i dostarczone do miejsca przeznaczenia. Dzięki temu rozwiązaniu czas przewozu ładunków, który wcześniej wynosił ok. 8 dni, skrócił się do 3-4 dni. Z nowej usługi transportu multimodalnego mogą korzystać klienci CEVA w Wietnamie, Malezji, Singapurze, Laosie i Tajlandii, eksportujący towary z Chin.
 
- Nasza nowa usługa TRT pozwala na uniknięcie długich przestojów na przejściach granicznych. Podczas pandemii COVID-19 jest więc najlepszym rozwiązaniem dla tych klientów, którzy muszą wysyłać pilne przesyłki między Chinami a krajami Azji Południowo-Wschodniej. Jako pionier TRT, będziemy nadal wzmacniać sieć połączeń drogowych i kolejowych w tym regionie, co pozwoli nam rozwijać ten rodzaj usług – podkreśla Guillaume Col, dyrektor operacyjny CEVA Logistics.
 
Silna pozycja CEVA Logistics w Chinach i Azji Południowo-Wschodniej
W Chinach CEVA Logistics jest największym operatorem logistycznym dla branży automotive, z 16 proc. udziałem w logistyce dedykowanej tej branży. Natomiast w Azji Południowo-Wschodniej firma ma oddziały w 5 krajach, tj. w Wietnamie, Kambodży, Bangladeszu, Myanmarze i Laosie. Zgodnie z realizowaną strategią rozwoju regionalnego, w ubiegłym roku CEVA Logistics uruchomiła pierwszą, własną placówkę w Kambodży, w Phnom Penh oraz drugi oddział w Wietnamie – magazyn w Ho Chi Minh City, ważnym ośrodku przemysłowym i komunikacyjnym. W tym roku operator otworzył dwa własne oddziały w Bangladeszu, w Dhace i Chittagong, specjalizujące się w usługach z zakresu zarządzania transportem ładunków i frachtem, CFS (Container Freight Station), pośrednictwa celnego, zarządzania projektami i innymi usługami o wartości dodanej. CEVA Logistics oferuje klientom pełen zakres globalnych usług w zakresie transportu multimodalnego, lądowego i morskiego oraz logistyki kontraktowej.

CEVA Logistics
Foto: CEVA Logistics
REKLAMA
Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.