Newsletter:
Log4 na FacebookuBezpieczny MagazynLog4
REKLAMA

Raben stawia na rynek niemiecki

Niemcy są dla Polski głównym partnerem handlowym, odpowiedzialnym za ok. 1/4 eksportu i importu. Nic więc dziwnego, że Grupa Raben intensywnie rozwija sieć bezpośrednich połączeń z tym rynkiem – obecnie to już 90 codziennych linii. Wyjątkową rolę, jaką odgrywa operator logistyczny we współpracy obu krajów podkreśla fakt, że Grupa Raben była sponsorem tegorocznych obchodów Dnia Jedności Niemiec w Warszawie.

Raben Team w Ambasadzie Niemiec, od lewej Łukasz Lubański, Paweł Michalski, Andrzej Siess
3 października w siedzibie ambasady Republiki Federalnej Niemiec uroczyście świętowano Dzień Jedności Niemiec. Gospodarzem wydarzenia był ambasador Niemiec w Polsce Rolf Nikiel, a wśród gości znaleźli się m.in. minister spraw zagranicznych Jacek Czaputowicz oraz delegacja Grupy Raben – już drugi rok z rzędu jako przedstawiciele sponsora. Podczas obchodów zwrócono uwagę na znaczenie relacji gospodarczych między tymi krajami. Liczby nie pozostawiają żadnych wątpliwości w tej kwestii: Republika Federalna Niemiec odpowiada za 28,1% całości polskiego eksportu oraz 22,4% całości polskiego importu, co czyni ją najważniejszym partnerem dla polskiej gospodarki, a dla Grupy Raben oznacza ogromny potencjał biznesowy.

Raben Group w ostatnich latach dynamicznie inwestuje i rozwija się na rynku niemieckim. Zbudowanie na bazie 40 oddziałów własnej sieci transportowej i konsekwentne wdrażanie najnowszych rozwiązań IT w sektorze logistyki stworzyły nowe perspektywy rozwoju dla samej firmy, ale także dla wszystkich jej klientów. Ważną rolę mają tutaj do odegrania bezpośrednie dzienne połączenia na linii PL-DE, których głównym założeniem jest podwojenie ilości przesyłek w najbliższych latach.

„System połączeń drobnicowych Raben pomiędzy dwoma krajami to obecnie 90 codziennych linii, dzięki którym 98% przesyłek z Polski trafia bezpośrednio do lokalnych oddziałów niemieckich, odpowiadających za finalną dystrybucję do klienta zlokalizowanego w obszarze działania danego depotu.” – tłumaczy Łukasz Lubański, dyrektor ds. rozwoju polsko-niemieckiego rynku w Grupie Raben. – „Równolegle – dzięki takiemu modelowi – nasi koledzy z Raben Germany oferują klientom bezpośredni załadunek i wysyłkę towaru do Polski jeszcze tego samego dnia po odbiorze u klienta.: – zaznacza.Połaczenia PL-DE

Wyniki wrześniowe firmy pokazują wzrost zlecań na poziomie 30% rok do roku, co potwierdza, iż działania realizowane przez Grupę Raben spotkały się z dużym zainteresowaniem klientów biznesowych w Polsce i Niemczech.  Jednocześnie ekonomiści ostrzegają, że gospodarka Niemiec wchodzi w okres spowolnienia lub nawet recesji. Paradoksalnie, kryzys za zachodnią granicą może, przynajmniej w pierwszym okresie, okazać się korzystny dla polskiej koniunktury. Stwarza bowiem szansę, iż dobrej jakości produkty z Polski w konkurencyjnej cenie znajdą  jeszcze większe uznanie niemieckich konsumentów. Raben jest przygotowany na taki rozwój wydarzeń i ostatnie, wrześniowe inwestycje w bezpośrednie połączenia z Poznania w rejon Bremy, Braunschweig, Duisburg oraz Hannover i Osnabrück są najlepszym potwierdzeniem przemyślanej strategii.

„Jako wiodąca firma z branży TSL jesteśmy na to gotowi. Mamy bardzo dobry produkt, znakomitych pracowników i kompleksową ofertę, bowiem obsługa codziennych linii drobnicowych to nie tylko fizyczny transport – to także doradztwo i logistyka na terenie Niemiec i Polski. To sprawia, że widzimy w nowej sytuacji więcej szans niż zagrożeń.” – podsumowuje Łukasz Lubański

 

Raben
Foto: Raben

 

 

REKLAMA
Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.