Newsletter:
Log4 na FacebookuBezpieczny MagazynLog4
REKLAMA

Oprogramowanie Qguar DS

Planowanie pracy w dokach przeładunkowych obejmuje szereg aspektów organizacyjnych i technicznych. Dok przeładunkowy to specyficzne miejsce, wymagające ścisłej współpracy personelu magazynu i pracowników transportu. Sytuację komplikuje fakt, że kierowcy przyjeżdżają z różnych firm i korzystają z różnorodnej floty pojazdów. Połączenie sprawnego przyjęcia ciężarówek z efektywnym gospodarowaniem zasobami magazynu napotyka szereg problemów. Należą do nich przede wszystkim: budowa kalendarza przyjęć z uwzględnieniem okien czasowych, ograniczenia operacyjne, takie jak akceptowane typy przyczep, długość ekspozycji towaru na otoczenie (artykuły chłodnicze). Efektywne planowanie powinno też uwzględniać aktualne zasoby siły roboczej i wyposażenia magazynu.  
 Qguar DS
Cały proces zarządzania pracą doku można jednak łatwo zautomatyzować. Pomóc w tym może odpowiednie narzędzie informatyczne – system Qguar Dock Scheduling. Pozwala on kompleksowo zorganizować i kontrolować pracę doków przeładunkowych, z uwzględnieniem szerokiego grona wytycznych i ograniczeń. Bardzo istotną cechą systemu Dock Scheduling jest możliwość szybkiej korekty istniejących planów w odpowiedzi na zaistniałe, nieprzewidziane zdarzenia.
 
Jakie funkcje i korzyści może zapewnić system Dock Scheduling?
Unikanie spiętrzeń ruchu i kar za opóźnienia – dzięki systemowi DS kierowcy z wyprzedzeniem otrzymują dokładną informację (sms, e-mail) o czasie i miejscu dokowania. Pozwala to uniknąć spiętrzeń ruchu i kar za bezproduktywny postój kierowców.
 
Zwiększenie transparentności procesów logistycznych – aktualizowane na bieżąco informacje z systemu DS mogą trafiać do wszystkich zainteresowanych osób. Do grupy odbiorców korzystających z informacji dostarczanych przez system Dock Scheduling, należą przede wszystkim:
  • kontrahenci awizujący dostawy,
  • obsługa magazynu,
  • firmy spedycyjne i transportowe,
  • kierowcy,
  • pracownicy portierni.
Systemy zarządzania oknami czasowymi stwarzają szerokie możliwości integracji, w tym z systemami ERP, zarządzania magazynem (WMS – Warehouse Management System), transportem (TMS – Transport Management System) czy otoczeniem zakładu (YMS – Yard Management System).

Optymalna ilość pracowników – oprogramowanie DS pozwala delegować  do obsługi doków optymalną liczbę pracowników magazynu. Synchronizacja grafików z realnym zapotrzebowaniem na pracę pomaga uniknąć zarówno opóźnień, jak i nadmiaru personelu na danej zmianie.

Szybkość planowania – system DS daje szybki dostęp do informacji o planowanych operacjach przeładunku. Dzięki graficznej wizualizacji (wykres Gantta) i wbudowanym szablonom, system znacznie przyspiesza tworzenie i korygowania harmonogramu wizyt w porównaniu z dokumentacją papierową.
 
Centralnie zarządzanie wieloma lokalizacjami – w razie potrzeby program Dock Scheduling może ująć wiele lokalizacji i magazynów w jednym systemie. Dzięki niemu można zarządzać pracą doków przeładunkowych nawet w rozległych i rozproszonych organizacjach. Wszelkie informacje są gromadzone w jednym miejscu i dostępne dla wszystkich uprawnionych osób.

Współpraca w ramach jednej platformy – system DS pozwala zastąpić inne kanały komunikacji z kontrahentami: klientami, firmami spedycyjnymi i innymi uczestnikami, których dotyczy praca doków. Wszelkie potrzebne informacje i dokumenty mogą być wymieniane za jego udziałem.
 
System Dock Scheduling w modelu SaaS
Oprogramowanie Qguar DS jest dostępne w formie usługi w chmurze. Dzięki temu można z niego korzystać poprzez łącze internetowe, bez potrzeby angażowania własnej infrastruktury serwerowej. Wysokość abonamentu uzależniona jest od realizowanej dziennie liczby awizacji. Dostępne paczki zawierają odpowiednio: 25, 50 lub 100 awizacji na dobę.
 
Wersja demo systemu Qguar DS dostępna jest na stronie dockscheduling.pl.
 
Marek Wiązowski,
Quantum Qguar
REKLAMA
Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.