Newsletter:
Log4 na FacebookuBezpieczny MagazynLog4
REKLAMA

Mobilna obsługa terminalu portowego

Firma DP World wybrała dla swoich pracowników obsługujących terminal portowy w Southampton wytrzymałe notebooki i tablety Panasonic TOUGHBOOK. Urządzenia mają poprawić wydajność pracy i jakość obsługi.
 DP World Southampton
DP World to globalny operator terminali portowych. Do jednego z nich, terminalu w Southampton firma szukała mobilnego rozwiązania komputerowego, które służyłoby kierownikom nadzorujących prawidłowy załadunek i rozładunek kontenerów na każdym statku odwiedzającym terminal.
 
- Wcześniej kierownicy korzystali z papierowych list z wykazem zadań dla dźwigów i mapami przegrody magazynowej na statku, służącymi do ustalenia, gdzie zostaną umieszczone poszczególne kontenery. Dokumenty te często były nieaktualne już w momencie wydrukowania - wyjaśnia Mark Hooper, dyrektor operacyjny DP World Southampton. - Zmiany dokonane przez osobę nadzorującą prace były zapisywane, a następnie komunikowane przez radio. Praca przy każdej pogodzie, w dzień i w nocy często powodowała, że dokumenty były uszkodzone, nieczytelne, spóźnione lub zagubione.
 
Po przeglądzie szeregu wytrzymałych urządzeń eksperci z działu IT firmy DP World w porozumieniu z pracownikami wybrali wytrzymały tablet Panasonic TOUGHBOOK G1 i stworzyli własny program, który zapewnia kierownikom dostęp do danych w czasie rzeczywistym i autonomię przy podejmowaniu decyzji na miejscu. Tym samym udało się poprawić wydajność i obniżyć koszty obsługi terminalu. Po udanej próbie na jednym stanowisku rozładunkowym w porcie urządzenia zostały wprowadzone w całym terminalu (15 suwnic portowych).
 DP World Southampton (2)
- Kierownik może teraz wybrać, na którym stanowisku działać i samodzielnie potwierdzać pozycje kontenerów. Żaden inny terminal nie korzysta z urządzeń mobilnych posiadających oprogramowanie tak zaawansowane, by umożliwiało operatorowi kierowanie załadunkiem i rozładunkiem statku w czasie rzeczywistym - wyjaśnia Mark Hooper.
 
Po wdrożeniu urządzeń Panasonic zwiększyła się ruchliwość dźwigów i suwnic portowych, co oznacza, że statki krócej przebywają w porcie i szybciej mogą rozpocząć podróż. Aktualizacje na żywo od osoby nadzorującej proces załadunku i rozładunku zapewniają lepszy przepływ informacji, które są następnie przekazywane do klienta przez stronę internetową DP World Southampton Where’s my container?.
 
Aplikacja na bieżąco pobiera aktualizacje z tabletu Panasonic TOUGHBOOK, który wybiera pomiędzy połączeniem 4G i Wi-Fi, by zapewnić stałą łączność. Z kolei użytkownik tabletu, by mógł kontynuować pracę nawet w najtrudniejszych warunkach, może przełączać się z normalnej obsługi ekranu dotykowego w tryb obsługi wyłącznie z pomocą rysika.
 
Firma DP World wyposażyła także swoje wózki kontenerowe (pojazdy poruszające i układające kontenery transportowe) w wytrzymałe notebooki Panasonic TOUGHBOOK 33. Zespół Panasonic ProServices zaprojektował dla nich dedykowaną stację dokującą tak, by urządzenia mogły być łatwo i bezpiecznie wykorzystywane w pojazdach specjalnych.
 
Oprócz tego zespoły serwisowe DP World wykorzystują wzmocnione notebooki Panasonic TOUGHBOOK 20 i 33 jako niezbędne narzędzie do diagnostyki serwisowej i zarządzania zadaniami serwisowymi dla pojazdów w terminalu.
 
Po udanym wdrożeniu inne terminale DP World albo już wprowadziły, albo rozważają wprowadzenie rozwiązań Panasonic TOUGHBOOK, podobnie jak inne obiekty w Europie i na całym świecie.
 
Wideo o wdrożeniu można obejrzeć na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=a-zKJfbf9RI.

Panasonic
Foto: Panasonic 
REKLAMA
Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.