Newsletter:
Log4 na FacebookuBezpieczny MagazynLog4
REKLAMA

Dachser i ARTS Energy: energia dla świata

Producent baterii ARTS Energy, dostawca różnego rodzaju wysokojakościowych rozwiązań do magazynowania energii, wytwarza swoje wyroby na francuskiej prowincji. Rozwiązania firmy zapewniają zasilanie klientom w Europie i na całym świecie. Dachser organizuje logistykę na rzecz tego przedsiębiorstwa. 
 Dachser_ARTSEnergy1
W dobie publicznej debaty na temat silników spalinowych, szczególnie jedna technologia przeżywa swój prawdziwy rozkwit: baterie. W miasteczku Nersac, położonym w departamencie Charente w zachodniej Francji, blisko 300 spośród 3000 wszystkich mieszkańców pracuje dla ARTS Energy. Firma ta w 2013 r. została wydzielona z produkującego baterie przedsiębiorstwa Saft, w którym większość udziałów należy do grupy Total. ARTS Energy to jedyna tego typu firma, która produkuje swoje wyroby w Europie - reszta branży skupiona jest na terenie Azji.
 
Istotą pomysłu na biznes ARTS Energy były i dalej są akumulatory niklowe oraz litowo-jonowe, które firma dostarcza z Francji do całej Europy i reszty świata. Od  2014 r. za ich transport odpowiada oddział Dachser w Niort, położony niedaleko La Rochelle.
 
Na koniec 2014 r. Dachser obsługiwał 20 procent transportu drogowego ARTS Energy, dostarczając towary do odbiorców w Austrii, Belgii, Czechach, Polsce i Hiszpanii. Rok później udział ten wzrósł do 50 procent.
 
Obecnie poza rynkiem francuskim, Dachser zaopatruje klientów firmy głównie w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Holandii i Hiszpanii. Co więcej, rok temu operator stał się wyłącznym partnerem firmy w zakresie frachtu morskiego. Z Nersac towary są transportowane ciężarówkami do portu w Hamburgu, a stamtąd do Stanów Zjednoczonych, Kanady, Hongkongu, Australii i Singapuru.  W przypadkach kiedy dostawa musi odbyć się w krótszym niż zazwyczaj czasie, Dachser może również organizować usługi frachtu lotniczego.
 Dachser_ARTSEnergy2
Szybkość dostaw ma znaczenie dla ARTS Energy, a dzięki współpracy z Dachser firmie udało się skrócić o połowę czas transportu z Francji do Austrii (z 4 do 2 dni) oraz do Rumunii i na Węgry. Nie byłoby to możliwe bez wysokiej niezawodności, przejrzystości i jakości serwisu. Dachser osiąga ten cel m.in. wykorzystując własne oprogramowanie, takie jak system MIKADO do zarządzania magazynem czy DOMINO do zarządzania transportem.
 
Dachser
Foto: Dachser
REKLAMA
Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.