Newsletter:
Log4 na FacebookuBezpieczny MagazynLog4

Polki za kółkiem

01 sierpnia 2018

2018.08.01 ContinentalOgólnopolska kampania edukacyjna #bezObaw, mająca na celu pokonanie obaw przed prowadzeniem samochodu, dobiegła końca. Akcja zorganizowana przez Uniroyal, markę opon należącą do koncernu Continental[1], była skierowana do wszystkich osób, które nie czują się pewnie za kierownicą, ale skoncentrowano się w niej przede wszystkim na kobietach. W projekt zaangażowało się niemal półtora tysiąca Polek, które odpowiedziały na pytania dotyczące tego, jak czują się w roli kierowców. 

Na podstawie ogólnopolskiej ankiety, weryfikującej najczęstsze lęki związane z prowadzeniem samochodu, powstał cykl materiałów poradnikowych. Artykuły i filmiki edukacyjne odpowiadały na najczęściej wskazywane obawy „za kółkiem” oraz pokazywały, w jaki sposób je pokonać i stać się pewnym siebie, odpowiedzialnym kierowcą. Do udziału w kampanii zaproszono Magdę Danaj prowadzącą blog ,,Porysunki” oraz Natalię Tur, autorkę bloga ,,Nishka”. W akcję „od kobiet dla kobiet” zaangażowało się niemal półtora tysiąca Polek, które odpowiedziały na pytania dotyczące tego, jak czują się w roli kierowców.2018.08.01 Continental_Infografika Uniroyal

Wyniki wskazują, że 80% kobiet uważa jazdę samochodem za odprężającą, a przeszło 90% swobodnie porusza się po rondach. Z kolei tylko ok.40% respondentek przyznaje, że podczas rodzinnych wyjazdów zamienia za kierownicą swoich partnerów. Okazuje się też, że pewne manewry, takie jak: jazda w deszczu, wyprzedzanie tira czy parkowanie równoległe, wywołują drobne obawy, ale nie stanowią dużej trudności dla większości kierujących kobiet. Ponad trzy czwarte ankietowanych przyznało, że umiejętność prowadzenia samochodu nie zależy od płci. Mimo to, kobiety nie zawsze czują się pewnie w roli kierowców, natomiast ich obawy niekoniecznie wiążą się z samym prowadzeniem samochodu – 8%respondentek miewa problemy z tankowaniem auta, a aż 70% ankietowanych przyznało, że wymiana pękniętej opony to dla nich stresująca sytuacja. 

„Przygotowując kampanię, wyszliśmy z założenia, że jazda #bezObaw to jazda bezpieczna, odpowiedzialna i komfortowa. Choć statystyki wskazują, że kobiety są dobrymi kierowcami to nie zawsze wierzą w swoje umiejętności. Chcieliśmy zachęcić je do pokonania barier związanych z byciem kierowcą #bezObaw, które mogą budzić w nich np. jazda w deszczu, parkowanie równoległe czy wymiana przebitej opony. Cieszymy się, że akcja spotkała się z tak dużym zainteresowaniem i zaangażowała aż 1,5 tysiąca Polek, które z chęcią opowiedziały o swoich obawach na drodze. Dzięki temu udało nam się zidentyfikować ich potrzeby i, pozwalając kobietom poczuć się pewniej oraz bezpieczniej za kółkiem, zachęcić do jazdy #bezObaw”. – mówi Ewa Krajewska, On-line Marketing Manager w Continental Opony Polska.

Kampania #bezObaw to element realizowanej przez Continental Wizji Zero, która zakłada zredukowanie do zera wypadków drogowych, rannych i ofiar śmiertelnych.

Akcję prowadzono w internecie – na portalach i kontach społecznościowych Edipresse oraz w prasie, na łamach tytułów motoryzacyjnych i kobiecych.

Materiały szkoleniowe i szczegółowe wyniki akcji #bezObaw są dostępne na stronach:
http://www.uniroyal.pl/samochod/bez-obaw
http://www.akcje.polki.pl/bezobaw

[1] Wyłącznie w Europie.

 

Continental
Foto: Continental

REKLAMA
Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.