Newsletter:
Log4 na FacebookuBezpieczny MagazynLog4
REKLAMA

LPP wynajmuje 16 tys. mkw. w Panattoni Park Gdańsk III

28Panattoni Europe jest liderem na rynku nieruchomości przemysłowych w Europie. Z kolei LPP SA jest właścicielem marek takich jak: Reserved, Cropp, House, Mohito, Sinsay. Spółka ta rozpoczęła współpracę z Panattoni i wynajęła 16 000 m2 w Panattoni Park Gdańsk III, które będzie przeznaczone na e-commerce.
 

Kompleks Pannatoni Park Gańsk III jest w trakcie budowy, a jednym z pierwszych najemców jest LPP SA – największa w Europie Środkowo – Wschodniej i jedna z najszybciej rozwijających się polskich firm produkujących odzież. Z wynajętej powierzchni 16 tys. m2, 15 300 m2 zostanie przeznaczonych na magazyny, z kolei 700 m2 na biura. Wynajęta powierzchnia będzie służyła jako centralny magazyn dedykowany marce Cropp, skąd już w III kwartale br. obsługiwane będą sklepy online w 11 krajach.
 

Planuje się że w przyszłości umowa ta zostanie przedłużona, a wynajęta powierzchnia zwiększy się o kolejne 5 000 m2.
 
E-commerce w modzie

Nowa realizacja Panattoni Europe dla LPP SA to odpowiedź na rosnącą sprzedaż spółki. Jak wyjaśnia Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP mówi: ”W I kwartale br. sprzedaż online naszych kolekcji wzrosła aż o 139%. Przewidujemy, że w 2018 roku uda nam się ją podwoić. Taka dynamika wzrostu stawia przed nami duże wyzwania logistyczne oraz rodzi konieczność rozbudowy naszej sieci dystrybucji. Do 2020 roku planujemy zainwestować w rozwój naszej bazy logistycznej aż 0,5 mld zł. Najem powierzchni magazynowej w Panattoni Park Gdańsk jest elementem tego procesu. Dziś logistyka marek odzieżowych musi działać wielokrotnie szybciej niż jeszcze kilka lat temu. Klient zwłaszcza w e-commerce oczekuje od nas błyskawicznej dostawy zamówionego towaru.”
 
Z tego względu LPP zdecydowało się przeznaczyć wynajętą powierzchnię w Panattoni Park Gdańsk III na e-commerce. Przewiduje się, że w magazynie powstanie 300 miejsc pracy, a pracownicy zostaną oddelegowani do realizacji zamówień internetowych. racownicy będą mieli zagwarantowany bezpłatny dowóz do kompleksu, dlatego na terenie parku deweloper wybuduje zatoczkę z dwoma przystankami autobusowymi. Natomiast dla osób preferujących transport rowerowy powstanie specjalna wiata na jednoślady. Sam obiekt poddany zostanie procesowi certyfikacji środowiskowej metodą BREEAM na poziomie Good. Na całej jego powierzchni wykorzystane zostanie oświetlenie LED, a w miejscach stałej pracy użyty zostanie system dynamicznego sterowania. Będzie on dostosowywać natężenie oświetlenia w zależności od obecności światła naturalnego - podczas niepogody lub tymczasowego zachmurzenia, natężenie oświetlenia wzrośnie.
 
Marek Dobrzycki, Managing Director, Panattoni Europe mówi: „Rozwój branży e-commerce sprzyja zwiększeniu istniejących zasobów magazynowych, generując potrzebę powstania kolejnych metrów kwadratowych powierzchni logistycznej i zwiększenie jej obsługi. Jako deweloper jesteśmy na to przygotowani oferując najlepsze lokalizacje dedykowane obsłudze sprzedaży internetowej. Znajdują się one blisko rynków zbytu z dostępem do odpowiedniej infrastruktury drogowej i wykwalifikowanych pracowników. Nie bez znaczenia dla naszych klientów jest również możliwość ekspansji powierzchni, dlatego realizując inwestycje zawsze mamy na uwadze przyszły rozwój naszych najemców, czego najlepszym przykładem jest Panattoni Park Gdańsk III.”
 
Panattoni Park Gdańsk III to centrum dystrybucyjne, którego łączna powierzchnia ma wynieść 64 tys. m2. Ma składać się z nowoczesnych hal magazynowych. Jego dużym atutem jest lokalizacja. Położony bowiem jest 10 km od centrum Gdańska, 10 km od lotniska Rębiechowo oraz 15 km od potu gdańskiego. Zapewnia to doskonałą ekspozycję magazynu oraz dogodne połączenie komunikacyjne z trasami wylotowymi Trójmiasta. Park położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie dróg ekspresowych S6 i S7 oraz autostrady A1. Tworzy to idealne warunki dla firm, dla których ważny jest sprawny transport. Oferowana powierzchnia w ramach inwestycji z łatwością może być dostosowana do indywidualnych potrzeb najemców z branży logistycznej, dystrybucyjnej czy produkcyjnej.
 
Foto: Panattoni
Źródło: Panattoni
REKLAMA
Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.